Celoten proces razvoja akcijskega načrta je lahko zahteven in dolgotrajen, sploh če želimo pripraviti zares dober in pomemben načrt. A z dobro predpripravo lahko rešimo marsikatero prepreko v naslednjih fazah, ki bi lahko pomenila daljši postopek ali opuščanje kakšnih aktivnosti v procesu na račun kakovosti. Odpor zaposlenih je lahko ena od takih preprek, saj se pogosto zgodi, da ne prepoznajo smiselnosti uvajanja ukrepov za enakost spolov. Zato je zelo pomembno zgraditi močna zavezništva že povsem v začetku.
Faza predpriprave je namenjena:
a) seznanjanju z vsemi potrebnimi koraki za vključevanje načela enakosti spolov in koraki za razvoj dobrega akcijskega načrta za enakost spolov:
- Imate osebo, ki dovolj dobro pozna področje enakosti spolov, da bo sposobna uspešno voditi proces razvoja akcijskega načrta? Odlično.
- Ste morda vi ta oseba in področja ne poznate dovolj? Poiščite informacije, udeležite se dodatnega usposabljanja. Če ste se udeležili tega usposabljanja, ste že naredili pravi korak. Kontaktirate nas lahko tudi za mentorstvo pri pripravi akcijskega načrta ali pa načrt pripravimo skupaj z vami.
- Veste, da ena oseba ni dovolj? Vključite sodelavce_ke, ki imajo interes in/ali znanje na tem področju.
b) grajenju močnega zavezništva pri zagotavljanju enakosti spolov v instituciji:
- Spodbudite k sodelovanju in vključite širok krog deležnikov. Začnite z manjšo skupino podpornikov_c, ki jo nato širite s pomočjo članov te skupine. Podporo iščite znotraj in zunaj organizacije.
- Zagotovite podporo najvišjega vodstva.
- Uporabite zunanje strokovnjake_inje, če v instituciji nimate dovolj znanja. Zunanji strokovnjaki_nje lahko včasih dajo tudi večjo veljavo procesu sprememb.
- Uporabite podporo mrež ali/in podpornih organizacij, v katere ste vključeni, ali/in organizacij, ki delujejo na področju enakosti spolov.
c) vpogledu na področje enakosti spolov v kontekstu institucije, ki vodi k analizi stanja:
- Premislite o specifikah svoje institucije, kot so:
- preteklost (nastanek, razvoj institucije),
- lokacija,
- velikost,
- vodstvo, hierarhija in procesi odločanja,
- ekonomski procesi,
- proces zaposlovanja,
- obstoječe politike, kultura, vrednote.
Vse navedeno vašo institucijo dela drugačno od druge, ki se na prvi pogled morda zdi sorodna in od katere bi morda želeli kopirati akcijski načrt z njegovimi cilji in ukrepi. Ti so lahko za to institucijo primerni, za vas pa ne, saj je kontekst pri vas drugačen.